Press enter to see results or esc to cancel.

Jak vytvořit výdělečný blog

Seriál, který vás podrobně provede postupem, jak vytvořit výdělečný blog. Od samotné vašeho nápadu až po fyzické vytvoření blogu. Dozvíte se, jak funguje vydělávání na Internetu a naučíte se, jak těchto znalostí využít v praxi. Abyste mohli začít, potřebujete pouze mít základní znalosti práce s Internetem. Každá část je podrobně popsána v jednotlivých článcích.

POZOR! Psaný blog 200 000 byl již ukončen. Mám pro ale dobrou zprávu. Nově můžete sledovat YOUTUBE verzi, kde každý den vydávám nový díl. Nezapomeňte se proto přidat k odběrům, aby vám žádné video neuniklo. Budu se na vas těšit :-).

TIP: články si můžete odškrkávat jako splněné, či přečtené a kdykoliv se zpětně vrátíte, budete mít přehled co jste již četli a vyzkoušeli. Stačí kliknout na kolečko v seznamu článků seriálu.

Články seriálu:

Další články o příjmech z blogování naleznete níže.

Podcasty (AUDIO)

Součástí seriálu jsou také podcasty, zvukové záznamy ve formátu MP3. Tyto podcasty jsou mluveným slovem jednotlivých článků a jsou navíc rozšířeny o detailnější komentáře a tipy.

Google Adsense pro váš blog? Ano nebo ne?

Pokud jste prošli tou počáteční fází blogování a začínáte hledat způsoby jak by mohl blog vydělávat, určitě narazíte na Google Adsense. Případně na podobné systémy založené na provizích z PPC.

Detail

Rozbor příjmů cestovatelského blogu justonewayticket.com po roku existence

Několikrát jsem zmínil tento inspirativní blog, kde mladá němka dala výpověď v práci a začala naplno cestovat. Cestování však není zadarmo a tak se rozhodla, že si bude vydělávat blogováním. Z čeho všeho a kolik dnes vydělává? Připravil jsem vám krátký rozbor, abyste si mohli udělat obrázek jak takové složení příjmů z blogu může vypadat.

Detail

5 zbytečných strašáků, co odrazují začít s blogováním (#16)

Vím, že se může někomu zdát, jak to mám lehké. Že se mi to lehce říká, když vím jak vytvářet weby, jak psát a jak se propagovat. Často slýchávám i argumenty: "no ty jsi ajťák, ty víš jak se to dělá" a nebo taky "ty máš firmu, pro tebe je to brnkačka". Jenže všichni musíme někde a někdy začít a tento typ argumentů je stejně nesmyslných jako ty, které uvádím v tomto článku.

Detail

Zápis ze setkání v Brně - Jak vytvořit výdělečný blog

I když počasí v den akce zazlobilo, přecijenom jsem se s ostatními blogery (budoucími i začínajícími) sešel. Celá akce byla nahrána a její částečný záznam si můžete prohlédnout už teď. Během pár dní vydám také podcast, což bude zvuková nahrávka z celé akce, včetně části nezveřejněných diskuzí.

Detail

Co dělat, když nestíháte vytvářet obsah pro blog [guest blogging] (#15)

Zřídili jste si blog, zvládáte psát pár článků týdně a přesto cítíte, že to není ještě pořád ono? Víte, že chcete mít mnohem hodnotnější a rozsáhlejší obsah, ale prostě to časově nezvládáte? Mám pro vás dobrou zprávu, tento problém má celkem jednoduché řešení a co je hlavní, je naprosto zdarma.

Detail

Co musíte udělat než oficiálně zveřejníte svůj nový blog (#14)

Pokud jste se dostali až k tomuto článku, jste určitě netrpěliví, protože o svém blogu chcete povědět celému světu. Ještě trošku vyčkejte a raději si společně ověřme základní věci, které byste přes zveřejněním blogu měli udělat.

Pokud některé z mých doporučení nedodržíte, zbytečně můžete příjít o ten první "wow" dojem u svých návštěvníků. Ti se možná už na váš blog nikdy nevrátí. Nebojte, není to nic strašného a v podstatě si uděláme takovou rekapitulaci většiny toho, co už jsme společně probírali.



Detail

Naučte se hledat klíčová slova přes seznam.cz (#13)

Dostal jsem od vás několik e-mailů, kde jste v rozpacích, že absolutně netušíte o čem psát. Dokonce i přesto, že máte touhu psát. Mám pro vás užitečné tipy, jak načerpat inspiraci a zároveň využít hledanosti klíčových slov tak, abyste zvýšili svoji návštěvnost.

Detail

Jak měřit na webu návštěvnost přes Google Analytics (#12)

Jak jsem již několikrát uváděl ve svých článcích, nemám rád, když jsem nucený učit se pro každou službu rozdílné prostředí. Google Analytics není vyjímkou. Je to skvělá služba a velice těžko se hledá konkurence. Pokud jste však laik, kterého zajímají jen základní čísla a informace, máte co dělat se v takové službě vyznat.

Detail

První kroky nastavení blogu - optimalizace pro vyhledávače / SEO (#11)

Jeden z dalších kroků, který bude potřeba u vašeho blogu nastavit, jsou prvky, usnadňující indexaci vyhledávačům. V překladu to znamená, že musíte blog připravit tak, aby ho například google.com nebo seznam.cz mohl co nejsnáze přečíst. Pokud těmto vyhledávačům připravíte obsah ke konzumaci, mnohem snáze pak budete dohledatelní prostřednictvím vyhledávání.

Optimalizace či SEO, je jedno z nejkontroverznějších oborů na Internetu vůbec. Existuje bezpočet názorů, praktik a pseudo oborů, které pod SEO zapadají. Pravdou je, že řada rad a metod, funguje jen v kombinaci s určitými dalšími faktory. Proto neexistuje úplně univerzální návod, jak docílit perfektních výsledků.

Detail

Napsání prvního článku s provizními odkazy na www.cestopisec.cz (#8a)

Po mém úvodním článku, kde jsem vám popsala, jak jsem si zaregistrovala doménu a vytvořila vlastní blog www.cestopisec.cz, mám pro vás další článek. Tentokrát vám popíšu, jak jsem se vypořádala s napsáním prvního článku a vložila do něho provizní odkazy.

Po vytvoření samotného blogu jsem se musela zamyslet nad tím, o čem chci vlastně psát. Mám namyšleno přibližně 10 témat dopředu, o kterých se chci podělit s čtenáři. Jakmile jsem měla zvolené téma, už nebylo tak těžké něco sepsat. Ze začátku jsem měla trošku obavy, vždyť nemám moc zkušeností.

Detail

První kroky nastavení blogu - propojení s komunitou a čtenáři (#10)

Než začnete číst tento článek, přečtěte si předchozí část mého seriálu. V něm jsme se dozvěděli, jak je to s nápadem a oborem, vyběrem domény a vytvořením stránek. Také jsme si řekli, jednu z možností, jak oslovovat provizní partnery.

Detail

Nápad, výběr domény a vytvoření blogu (#7a)

Ahoj, jmenuji se Lenka. Rozhodla jsem se, že se zapojím do projektu 200000.cz, a to tak, že si sama vytvořím vlastní web a půjdu krok po kroku podle zde zveřejněných návodů. Protože jediné, co tím můžu ztratit je čas a možná nějaký ten peníz. Získat můžu určitě více a člověk se ještě něčemu přiučí, tak proč to nezkusit.

Detail

20 způsobů, jak přivést na webové stránky cílenou návštěvnost (#9)

A blížíme se do té nejnáročnější části. To, že jsme si vybrali doménu, máme sestavenou nabídku partnerů, vytvořili jsme si stránky a do nich zapracovali provizní odkazy, neznamená vůbec nic, pokud nebudeme mít návštěvnost.

Prakticky 90% naší práce bude právě o řešení návštěvnosti. Jak zajistit co nejvyšší a zároveň, jak zajistit, aby to byla relevantní návštěvnost? Slovo relevantní používám v článcích záměrně. A co to vlastně znamená? Jednoduše je to návštěvnost, která hledá to, co nabízíte či to, o čem máte vytvořený obsah.

Detail

Získání prvních provizních odkazů (#8)

Jakmile máte připraveny webové stránky na vlastní doméně a máte v hlavě několik témat na články, o kterých chcete psát, budete s jistotou potřebovat provizní odkazy. Tyto provizní odkazy "zakomponujete" do svých článků.

Detail

Jak umístit nabídku na Internet - tvorba www stránek (#7 / 2. část)

Dostáváme se k té nejdůležitější části, a to vytvoření samotných webových stránek. Tyto stránky můžeme nazvat výlohou našeho obchůdku. A k naší výloze budeme chtít nalákat samozřejmě co nejvíce návštěvníků.

Vytvoření stránek není v dnešní době žádná složitá věc. Existuje mnoho řešení, jak se dopracovat k výsledku. Můžete využít některé ze služeb na tvorbu webů, eshopů. Můžete si nechat zkusit nainstalovat Wordpress, redakční systém, který je zdarma.

Detail