Press enter to see results or esc to cancel.

Jarek Mikeš v 

Co dělat, když nestíháte vytvářet obsah pro blog [guest blogging] (#15)

Zřídili jste si blog, zvládáte psát pár článků týdně a přesto cítíte, že to není ještě pořád ono? Víte, že chcete mít mnohem hodnotnější a rozsáhlejší obsah, ale prostě to časově nezvládáte? Mám pro vás dobrou zprávu, tento problém má celkem jednoduché řešení a co je hlavní, je naprosto zdarma.

Seznamte se s hostovanými příspěvky neboli "guest bloggingem".

Jedná se o to, že požádáte jiného blogera, že byste chtěli umístit jeho článek na svůj blog. Na oplátku na něj můžete dát odkaz a napsat třeba i krátký medailonek. Pro blogera je to příležitost, jak může oslovit vaše případné čtenáře a pro vás je to zase možnost, jak zpestřit svůj obsah článků.

V guest bloggingu máte dvě možnosti. Ta první je, že vám bloger napíše článek na míru a bude tak zveřejněn pouze na vašem blogu. To je nejideálnější varianta. Pokud se vám však líbí některý ze starších článků blogera, můžete jej tzv. citovat. Tedy celý článek převezmete.

U citace je však nutné držet se určitých pravidel. Články, co jsou k citaci, je nejlepší vybírat starší. To proto, aby vyhledávače měly spoustu času článek autora zaindexovat (uložit si ho do databáze). Pokud byste totiž zveřejnili článek krátce po tom, co původní autor, mohlo by dojít k situaci, kdy by třeba Google přiřadil článek jako prvnímu autorovi vám. To by se moc původnímu autorovi nelíbilo.

U citovaných článků doporučuji pár triků, jak vyždímáte z vyhledávačů maximum.

1. Změňte nadpis článku

Pokud původní název byl "Dovolená v Chorvatsku napytel", ale autor tam vášnivě popisuje problémy s chorvatskou policií při placení CLA, tak si zvolte raději název typu: "Problémy s chorvatskou policií, jak je řešit".

Budete indexováni vyhledávači na jiná klíčová slova a díky tomu mu nepolezete tolik do "zelí". Původní nadpis můžete vložit jako podnadpis před samotným citovaným článkem.

2. Udělejte článkům svoji předmluvu

Když budete citovat článek jiného blogera či autora, nejlepší způsob, jak upoutat opětovně pozornost u vyhledávačů, je přidat si na začátek vlastní text. To proto, že Google miluje začátky článků. Milují je i sociální sítě (facebook, google plus, Twitter).

Pokud zůstaneme u příkladu s chorvatskou policií. Můžete popsat třeba do dvou odstavců situaci, která lidi může v chorvatsku potkat. Třeba, že špatně zaparkují. A že jste rádi, že následující článek je krásným příkladem toho, jak lze konflikt elegantně vyřešit.

3/ Konec v "guest" článku

Na konec článku můžete uvést zdroj (odkaz na blog autora), jméno autora a případně i krátký medailonek. Třeba jednu větu o blogu autora.

A to je vše. Krásou toho je, že nejste omezení počtem. Stačí tedy procházet Internet a prostě když se vám něco zalíbí, oslovíte autora, dohodnete se na podmínkách sdílení a máte vyhráno.

Jestli oslovíte 10 blogerů nebo 500 už bude na vás.

A nezapomeňte. Články "nekrást". Vždy se slušně zeptejte a zkuste si domluvit formu spolupráce. Internet je o vzájemných dohodách. I samotný bloger bude chtít pomoci se zvýšením návštěvnosti  a povědomí. A bude vás brát jako příležitost dostat se k více lidem. A jestli k tomu dojde dřív nebo později, na tom už tolik nesejde.

 

Foto: Virginia L.


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus