Press enter to see results or esc to cancel.

Jarek Mikeš v 

Na co se na Internetu zaměřit. Jaký si vybrat produkt? (#5)

Výběr oboru, produktu či služby není zas tak těžký, jak se může zdát. O samotném výběru se neustále vedou náruživé diskuze, v nekonečném množství článků se dozvídáte o tom, jak je nutné dělat průzkumy trhu či analýzy cílových skupin. K tomu se často uvádí, že musíte být připraveni na nutné investice, jinak se v oboru prostě nemůžete uchytit.

Mám pro vás velice dobrou zprávu

Zapomeňte na všechny tyto předsudky. Zkuste přemýšlet normálním selským rozumem. Pokud vás baví práce se dřevem a víte, že máte i nějaké zkušenosti, tak jednoduše jděte do tohoto oboru.

Jestli vás baví hudba, zaměřte se na hudební scénu. Překážky jsou pouze ve vašich hlavách. Nenechte si namluvit, že se v daném oboru nemůžete uchytit. Začněte přemýšlet tím způsobem, že si najdete jeden důvod, proč se uchytit můžete, a ne tisíc důvodů, proč se uchytit nemůžete.

Jak vlastně funguje výběr produktu či služby?

Pokud jste se již rozhodli pro nějaký obor, tak dalším krokem pro vás bude sestavení vaší nabídky. Tuto vaši nabídku můžete okořenit samozřejmě i vaší vlastní produkcí. Předpokládejme tedy, že jste si vybrali obor hudební scéna.

Důležité je se zamyslet, co lidi na Internetu ve spojení s hudbou nakupují. Namátkově mě napadají vstupenky na koncerty. První vaše cesta tedy bude směřovat k hledání portálů, kde nabízejí vstupenky a mají provizní program.

Stejným způsobem můžete postupovat, když budete třeba chtít doporučovat hudební nástroje, jejich příslušenství. Tyto varianty jsou tou základní formou, jak získat provize z doporučení. Samotné doporučení může klidně vypadat tak, že najdete nějaký hudební nástroj a odkaz dáte na svou zeď Facebooku. A pokud někdo cokoliv nakoupí, máte z toho peníze.

Nicméně máte ještě možnost se individuálně domlouvat s prodejci na výši provizí. Individuální dohody bývají násobně lukrativnější než být řadovým provizním partnerem.

Jako příklad mě napadá třeba pronájem zkušebny pro muzikanty. Dohodnete se, že z objednávky budete mít 30%. Zkušebna sice žádný provizní program nemá, ale po vzájemné dohodě je ochotna vám provizi pravidelně z přivedených objednávek platit.

Kolik produktů vybrat?

To je samozřejmě pouze na vás. Na kolik se cítíte. Začněte menším množstvím, třeba hudebními nástroji a postupně to rozšiřujte na další související obory. Viz. již zmíněná zkušebna, vstupenky. Fantazii se meze nekladou.

Pamatujte, že obory budete v budoucnu měnit. Musíte však nějakým začít a proto je prakticky jedno, který to bude. Časem vám ukážu, že oborovost v podstatě neexistuje a celé podnikání je vzájemně propojené.


Foto: mayeesherr


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus