Press enter to see results or esc to cancel.

Jarek Mikeš v 

Jak umístit nabídku na Internet - výběr domény (#7 / 1. část)

V předchozích článcích jste se dozvěděli, jak vytvořit svoji nabídku. Tím máte z poloviny hotovo. V té druhé polovině vás čeká umístění nabídky na Internet. A protože chceme budovat svůj vlastní projekt, který nám později bude vydělávat, začneme registrací domény.

Pokud máme cílovou skupinu v ČR, doporučuji určitě .cz doménu. Snažte se vyhýbat .com, .net, .org doménám. Jednoduše proto, že s .cz budete mít svoji cestu na českém trhu prostě jednodušší.

Výběr domény

Vybrat vhodný název domény je často stejně náročný, jako když hledáte název třeba pro svoji firmu. Doména by však měla mít jasné kritéria, které by měla splňovat:

  1. Jednoduchost
    Vyhýbejte se adresám typu nejlevnejsi-pneu-barum-brno.cz. Vím, může vás to k tomu lákat, ale cokoliv, co má více jak dvě slova, kritérium jednoduchosti nesplňuje. Zapomeňte na zaběhlé konvence, že klíčové slovo v doméně musí vždy být. V dnešní době je to nesmysl.

  2. Zapamatovatelnost 
    Zde je to velice individuální. Třeba tento blog. Nemohl jsem se rozhodnout, jestli dát adresu dvestetisic.cz nebo 200000.cz. Nakonec jsem zvolil číselnou variantu, protože se lépe vysvětluje třeba do telefonu, lépe vypadá napsané a číslo více symbolizuje záměr. Určitě se také lépe pamatuje.

  3. Symbolika
    Na samotném obsahu klíčových slov v doméně zas tolik nezáleží. Pokud tedy prodáváte pneumatiky, nemusíte mít za každou cenu v názvu domény slovo pneumatiky či pneu. Kvalitní a silnou doménu jste schopni vybudovat i na adrese např. autoservis-adamek.cz, adamek.cz, adama.cz atd. Pokud však máte možnost vložit do domény symboliku, která na první přečtění napoví návštěvníkovi, co může na adrese čekat, určitě je to cesta dobrým směrem.

Ověření dostupnosti domény

To, že jste přišli na dokonalý název domény, však ještě neznamená, že bude volná. Občas nám na firmu volají klienti a diví se, jaktože jim nejde objednat doména typu slevy.cz, pneu.cz atd.

Dostupnost domén si můžete ověřit kdekoliv na Internetu. Já doporučím svoji aplikaci Správa domén. V této aplikaci můžete ověřovat nejenom dostupnost, ale také zde můžete doménu přímo koupit, prodloužit a spravovat. Můžete si u ní vytvářet e-mailové schránky a dále s ní pracovat. Aplikace je pak schopna hlídat vám expiraci domény (tedy, že se blíží její platnost a je potřeba ji prodloužit), a to i dokonce u domén, které nemáme v přímé správě (neregistrovali jste si ji a ani neprodlužovali ve WebSelleru).

Aplikaci Správa domén naleznete hned na úvodní stránce po přihlášení do vašeho WebSeller účtu nebo ve firemních aplikacích.

Registrace do WebSelleru je zdarma, včetně samotné aplikace.


Cena domén, které budete potřebovat se pohybuje od 60 Kč do 250 Kč na rok. Záleží, jestli chceme doménu s koncovkou .eu (ty jsou nejlevnější), nebo .cz či nějaké mezinárodní (již zmiňované .net, .com, .org). Pokud se rozhodnete aktivovat si základní balíček ve WebSelleru, doménu dostanete zdarma. Proč? Protože tak, jak tady píši, si myslím, že to je naprostý základ k on-line existenci. A klienti stejně dřív nebo později pochopí, že prostě vlastní doménu potřebují. Rád jim proto ušetřím námahu svoji proaktivitou.

Rychlost aktivace domény a počet subdomén

Nové webové stránky jste schopni si na doméně spustit již během pár minut. Rychlost je závislá podle toho, jak rychle bude připsána platba za doménu (platby hlídá automat). Doménu lze uhradit i přes on-line platební bránu, díky které je platba okamžitá. Na své doméně pak můžete velice jednoduše vytvářet také neomezené množství subdomén. Tedy například neco.vasedomena.cz, opetneco.vasedomena.cz. Později si vysvětlíme k čemu jsou webové stránky na subdoménách vhodné.

S doménou nemusíte po aktivaci dělat vůbec nic. Vše se nastaví automaticky za vás.

Automaticky bude nastavena tak, aby na WebSelleru fungovala. Za jiných okolností byste totiž museli nastavovat DNS servery a museli byste doménu nasměrovat na nějaký hosting (pomocí A/AAA záznamů ) a mail server (pomocí MX záznamů).


Foto: mkhmarketing


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus