Press enter to see results or esc to cancel.

Jarek Mikeš v 

Jak nejlépe monetizovat svůj blog?

Napsal jsem pro vás seriál o tom jak vytvořit výdělečný blog. Ale protože není nikdy dostatek informací co se ještě dá dělat, rozhodl jsem se napsat další zhrnutí. Když víte jaké jsou možnosti, mnohem lépe se pak volí správný směr.

V první řadě chci říct, že blog není přímý prodejní kanál. Takto to nikdy nefungovalo a jsem si jistý, že to nikdy takto fungovat nebude. Nemůžete tedy jak na e-shopu prodávat jednu věc za druhou, dávat všude na svůj blog desítky banerů a provizních odkazů.

Pokud to děláte = je to ŠPATNĚ.

Blog je primárně vaše komunikační médium. Ukazuje vašim čtenářům, že vy jste ti kdo má zkušenost v něčem v čem oni ji nemají. Proto vás také čtou, povětšinou. A protože je to komunikační a prezentační
médium, musíte ukázat lidem, že to co děláte děláte dobře, s nadšením. Nebojte se sdílet své neúspěchy, stejně tak jako i své úspěchy.

A až si vybudujete kolem sebe komunitu lidí = odběratele, pak začnete pociťovat to o čem tady hovořím. Tedy, že když něco doporučíte s čím máte dobrou zkušenost, tak velké procento lidí půjde a koupí si to. Proč? Protože věří vašemu úsudku a protože ví, že jste ten kdo tu zkušenost má.

Díky tomu budete mít násobně větši konverze u vašich provizních odkazů. Mnohem lepší úpěšnost u e-mailingových kampaní a větší prodejnost vašich vlastních produktů či služeb.

Samozřejmě, že můžete do blogu dávat vše o čem jsem psal ve svém seriálu. Nezapomínejte však na výše uvedené řádky. Ukažte lidem v čem jste jedineční.

A pokud blog začínáte či se snažíte oživit již existující, budujte prvně čtenost a odběratele. Až budete mít nějaký základ, pak můžete začít řešit monetizaci.


Máte už čtenáře?

Pokud máte již pravidelné čtenáře a tím nemyslím těch 15 lidí z vašeho okolí, ale ideálně stovky až tisíce lidí, pak můžete s jistotou začít. A co nejvíce funguje?

1. Prodej vlastního produktu a služeb

Nebojte se prodat to co sami nabízíte. Napsali jste e-book či tištěnou knihu? Tak lidem napište  její příběh. Jak vznikla, proč by si ji měli koupit. Vyzvěte je, že pokud vás chtějí podpořit v tom co děláte ať si ji koupí.

Uvidíte, že když si řeknete o pomoc, hodně lidí pomůže. A to i v tady v Česku, kde si řada lidí myslí, že na internetu žijí jenom "hejtři". Ano žijí, ale mezi nimi žijí i slušní lidé.

2. Recenze

Největší konverze u zpětných odkazů jsou u recenzí. Pokud používáte nějakou službu, produkt, doporučji napsat na ni recenzi. Tak to dělám já a nemůžu si to vynachválit.

Recenze nepíši na věci se kterými nemám osobní zkušenost. Párkrát jsem to zkusil, ale skončilo to vždy naprostým fiaskem. V diskuzích jsem nebyl schopen správně argumentovat, nebyl jsem schopen při setkání s lidmi říct klady a zápory. Cítil jsem se trapně, jako podvodník.

A proto doporučuji dělat recenze opravdu jen na to, kde máte svou osobní zkušenost.


3. Ostatní omáčka kolem

A pak jsou ty drobné přivýdělky. Zpětné odkazy, prodané banery atp. O těch ale zase někdy příště.


Nejvíc vám blog může posloužit k tomu, pokud poskytujete nějakou službu či máte své vlastní produkty. A ještě lépe, pokud jsou k dispozici on-line. Pak je potenciál výdělku prakticky neomezený.


Nevíte si s něčím rady? Máte nějaké otázky? Napište mi do diskuze, rád je zodpovím.

 


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus