Press enter to see results or esc to cancel.

Jarek Mikeš v 

Proč se špatně vytvořené e-mailové rozesílky ničím neliší od spamu

Dost mne štve, když dostávám e-maily s naprosto naivním obsahem. Když pominu to, že mi někdo posílá e-mail, který jsem si nevyžádal, ještě víc mne urazí jeho forma.

To si doopravdy lidé myslí, že to bude fungovat?

Tady je několik ukázek naprosto strašných e-mailů a které příjemce spíše vytočí.


Zde je pak ukázka e-mailů, které byly rozeslány s rozumem. Mají obsah a i když
třeba nejste v odběrech, přežijete jejich příjem. A pokud v odběrech jste, můžete
být spokojeni s obsahem.


Na co se mne nejčastěji naši klienti ptají či požadují?

1. Chci nutně e-mail HTML šablonu

Hodně poptávajících si myslí, že mít krásný HTML e-mail je "cool". Že to výrazně zvyšuje
míru konverzí a samotnou úspěšnost celého e-mailingu.

Je to naprostý nesmysl. Obyčejný plain-text e-mail má často násobně vyšší úspěšnost.
Působí více osobně a může předávat jasné sdělení.

HTML šablona tak může být, ale aby zformátovala e-mail, který by měl vypadat jako
plain-text zpráva. Tedy e-mail obsahující jen texty a praktické minimum dalších obrázků.

HTML šablony jsou spíše ideální na automatizované zprávy. Třeba my je máme pro odesílání
vyúčtování, notifikací o pohybu v helpdesku, u nových registrací, atp. Zde jsou e-mail šablony
ideálním pomocníkem.


2. Dejte pryč z patičky odebrání z odběru, příjemce si může o odebrání napsat

Některé služby či ručně programované rozesílky opravdu umožňují odeslat e-mail bez uvedení
odesílatele jako fyzické osoby (či právnícké osoby). A také bez možnosti odlášení z odběrů.

V naší službě WebSeller, kde máme aplikaci na e-mailing tohle nejde. A nejde to záměrně.
Příjemce vždy musí vědět kdo jste, a jak se odhlásit. A pokud se stydíte, či se bojíte uvést
svoji identitu, asi děláte něco špatného potažmo nezákonného. A to nelze tolerovat.

Nejenomže se dopoštíte porušení legislativy, ale zároveň příjemce "naserete". Takže
jakýkoliv další kontakt s ním bude prakticky VŽDY negativní.

Opravdu vám to stojí zato?


3. Chci tam banery s proklikem na e-shop

Protože giganti jako Alza.cz a Mall.cz posílají HTML e-maily s nabídkou svých služeb,
znamemá to, že to musí přeci fungovat. Podme to dělat všichni.

Vážení dámy a pánové. NE. Takto to opravdu nefunguje.

Aby to fungovalo, tak se dle mého názoru musí dodržet:

Musíte mít jméno. Svůj osobní brand a e-mail letáky musí být NAPROSTO vyžádaná záležitost.

Leták a banery musí být opravdu luxusně graficky zpracovány.

Obsah nabídky musí být konkurence schopný.

Pokud nemáte ani jedno. Prosím, nedělejte to. Jsou přeci jiné způsoby jak docílit
toho svého. A pokud je neznáte, oslovte odborníka nebo si zajděte na nějaké školení.

4. Chceme naši nabídku poslat z anonymní e-mail adresy, on se někdo proklikne

Tento požadavek navazuje na 2. bod. Tím, že řada lidí odesílá e-maily, kde neuvádí
patřičné náležitosti, samozřejmě ví, že to je špatné.

Proto se snaží zamaskovat svoji identitu pod smyšlenou osobou ze smyšleného e-mailu.
Ano technicky je možné odeslat vám e-mail z jakékoliv e-mailové adresy budete chtít.

Laik nemá šanci poznat rozdíl. Můžete tak bezproblémů dostat e-mail od info@vodafone.cz,
ale vodafone.cz danný e-mail nemusí poslat. Je to opravdu jednoduché a programování
vám na to stačí jeden řádek kódu.

Moje odpověď klientům na tuto formu požadavků je obdobný jako u bodu 2.
Pokud jim to nedokážu rozmluvit, jednoduše jim doporučím ať si najdou jinou službu
či jiného dodavatele. Ať se na mne nezlobí, ale nebudu se podílet na nečem co vím,
že je špatné a že prostě dlouhodobě nefunguje. Nemluvě o tom, že by takové jednání
poškodilo i nás jako poskytovatele e-mailingových služeb.


5. Chci e-mail posílat každý týden po dobu naší kampaně

Během kampaní, naši klienti mají pocit, že se musí e-maily posílat co nejčastěji.
Že tím zvýší procento úspěšnosti. No dámy a pánové. Nezvýší. Spíše naopak. Je dost
pravděpodobné, že zvýšíte maximálně míru odhlášení z vámi pracně vytvořené databáze
e-mailů.

Opravdu to chcete?

E-mail jednou týdně ano, ALE.

Každý e-mail musí být unikátní.

Každý e-mail musí být informativní.

V každém e-mailu musí být minimum komerce a obsah / přidaná hodnota musí převažovat.

Napadají vás další dotazy? Podělte se s nimi v diskuzi pod článkem. Určitě
máte také vlastní zkušenosti s e-mailingem.


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus