Press enter to see results or esc to cancel.

Jarek Mikeš v 

Jak správně nastavit svůj e-shop #5

Mít správně nastavený e-shop je stejně tak důležité, jako mít například korektně zpracované obchodní podmínky. Pokud nebudete mít e-shop nastavený do úplného detailu, může se stát, že zákazník narazí na např. výchozí texty, e-maily a nebo že se v tom horším případě přidá / nepřidá do objednávky to co má.

To celé Vás může ve výsledku stát ztrátu důvěry, zbytečnou energii s vysvětlováním vzniklé situace a tak dále. Abychom tomu předešli, připravil jsem pro Vás veškeré nastavení, které si zaslouží Vaši pozornost. Toto nastavení stačí udělat jednou a v průběhu provozu e-shopu se k němu nebudete muset vracet. A pokud ano, tak minimálně.

Aby bylo co nastavit, je nutné e-shop nejprve vytvořit. Jak jsem již psal v předchozím díle o volbě softwarového řešení, je nutné si zvolit na čem e-shop postavíte. Každé z nich má své výhody a nevýhody. A protože open source ani jiné komerční řešení nepoužívám, nejsem schopen vám cizí řešení doporučit. Protože prostě nevím :-).

Ukážu vám, jak díky digimadi.cz vytvoříte pokročilý e-shop s opravdu nízkými náklady.

Pro založení e-shopu (vyzkoušení zdarma) postupujte podle tohoto návodu.

Jakmile budete mít e-shop vytvořený, vraťte se k tomuto článku a čtěte dále.

 

1. Upravte výchozí texty e-shopu

Každá e-shopová šablona má v sobě tzv. statické texty. To jsou často takové texty, který nemají žádnou návaznost na redakční nebo e-commerce systém. Mohou to být nadpisy boxů, texty v patičce, či nejrůznější hlášky pokud návštěvník provede nějakou činnost.


Tyto texty jsou všechny vyseparované a k dispozici na dvou místech.
Zde je podrobný návod s nastavením přímo k e-shop šabloně.

2. Nastavte si zaokrouhlování a měnu

Digimadi umožňuje nastavit si chování cen a obecně vlastně i samotných čísel na e-shopu. Pokud tedy například chcete, aby formát čísla byl 1000.00 Kč nebo jen 1000 Kč, je formátování čísel přesně to místo kde toho docílíte. Zároveň se zde určuje i chování samotného zakrouhlování. Zde opět záleží, v jaké měně chcete prodávat a jak velké částky prodávaného zboží budou.

Pokud budete prodávat zboží ve větší hodnotě, pak si se zaokrouhlováním asi nebudete lámat hlavu a necháte si nastavení "matematicky". Tedy do 0.5 bude vždy dolů a nad 0.5 vždy nahoru. Na digimadi jsou ale e-shopy, co prodávají například šroubky. Takový šroubek stojí třeba 30 haléřů. V tomto případě byste určitě nechtěli, aby cenu systém zaokrouhlil na 0 Kč :-). Proto zde máte možnost automatické zakrouhlení vypnout.

Pozor ale na to, když vypnete automatické zaokrouhlení ale nastavíte si formátování čísla na více desetinných míst. Například bude částka u zboží 500.0065, bude vyplé zaokrouhlení a částku bude chtít formátovat na dvě desetinné místa. Výsledná zobrazená cena na e-shopu tak bude 500.01 Kč.

Více desetinných míst se nejčastěji používá při využití jiné měny. Klasickým příkladem může být EURO, které je uváděno nejčastěji na dvě desetinná místa.

Zde je návod s nastavením zaokrouhlování i nastavení měn.

 

3. Nastavte si poštovné a dopravné

- Dopravné - tyhle dvě bych spojil do jednoho http://doc.digimadi.com/cs/e-shop/228-jak-pridat-dopravne-a-provazat-ho-s-platebnimi-metodami-a.html

4. Platební metody e-shopu

 

- Platební brána http://doc.digimadi.com/cs/e-commerce/platebni-metody/229-pridani-a-nastaveni-platebnich-metod-a.html + http://doc.digimadi.com/cs/e-commerce/platebni-metody/185-platebni-brana-gopay-com-a.html

 

5. Nastavte si automatické e-maily

E-shop umí pracovat hned s několika typy automatických e-mailů.

Stavy objednávek

Ten první typ je samozřejmě obsluha objednávek. Může to být například e-mail, který dojde zákazníkovi hned po nové objednávce. Stejně tak to může být i e-mail, co je automaticky odeslán, pokud se změní stav objednávky např. na vyřízenou. Tyto e-maily obsluhují stavy objednávek. Celkem jich rozlišujeme hned několik.

Zde je návod nastavení e-mailových šablon u změny stavů objednávek.

Registrace zákazníka po objednání

Dalším typem automatických e-mailů jsou šablony u registrace do samotného e-shopu. Systém totiž vždy vytváří registraci zákazníka. Máte však možnost si nastavit, aby se takto vygenerované přístupy pro přihlášení zákazníkovi posílaly či nikoliv. Pokud se však rozhodnete přístupy zasílat, ujistěte se, že e-mail, který jim po registraci chodí, má podobu, jakou chcete aby měl.

Ještě doporučuji nastavit si povinné položky během registrace. Například pokud budete chtít, aby zákazník vždy vyplnit jméno, příjmení, adresu a telefon s e-mailem. Tyto položky můžete jednoduše nastavit jako povinné. Zde je návod s nastavením.

 


- Atributy a číseníky u produktů http://doc.digimadi.com/cs/e-shop/258-atributy-a-ciseniky-u-produktu-a.html


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus