Press enter to see results or esc to cancel.

Blog Image
Jarek Mikeš v 

Jak mi vydělávaly ELEGANTNÍ tanga a podprsenky

V minulosti jsem provozoval portál, e-zin pro volný čas s názvem prakticky-zivot.cz. Provozovat takový portál je v podstatě stejné, jako když máte blog. Jediným zásadním rozdílem je množství článků a lidí, kteří se kolem pohybují. Máte s tím více starostí, ale také máte i větší návštěvnost. Ač portál již nevlastním (prodal jsem ho před několika lety), tak jsem rád, že jsem si na něm mohl vyzkoušet provizní prodej nejrůznějšího druhu zboží a služeb.


A v tomto článku povím něco o spodním prádle. Já sám jsem absolutně neznalý v oboru dámského spodního prádla, nicméně se mi podařilo narazit na pana inženýru Lasotu, který ještě dnes provozuje eshop pradlo-elegant.cz. Dnes je eshop na úplně jiné úrovni (modernější, větší), ale tehdy zas tak velký nebyl. A pan Lasota již tehdy měl provizní program, ale ne takový, o kterých slýcháváme. Neměl žádný software, kam se můžete registrovat, jen věděl, že je ochotný dát z prodeje provizi.

A tak jsme si po několika e-mailech (napsal jsem mu prakticky stejný e-mail, který jsem uváděl v článku oslovení dodavatele), zaslali PAPÍROVOU licenční smlouvu, domluvili se na provizích a spolupráce se rozjela. A protože tehdy nebyl žádný systém, co by měřil provize, spolupráce probíhala tak, že jsem zajistil prodej zboží (na mém e-shopu) a on objednávky odbavoval. Jednotlivé objednávky jsem mu zasílal e-mailem. Tedy můj e-shop je zasílal automaticky :-).

Zboží se do mého e-shopu dostávalo formou XML zdroje, tedy přímo z jeho databáze do mé se přes automatické propojení zboží přenášelo. Bylo to tedy naprosto bezúdržbové a automatizované. Vždy jednou za nějaký čas (třeba za měsíc) jsme si vzájemně poslali seznam objednávek a odsouhlasili si, které jsou v pořádku a jaká je z nich provize. Výslednou provizi jsem potom fakturoval. Fungovalo to téměř dva roky.

Ač jsem neměl stovky objednávek, pár desítek měsíčně v hodnotě několika desítek tisíc bylo. Pro mne v odměnách to bylo několik tisíc na provizích. Nemohu vám říci kolik přesně (jsem stále vázán licenční smlouvou), ale byly to peníze bez práce.

Tento příklad spolupráce jsem chtěl úvést proto, že nezáleží jestli eshop či obchodník má či nemá provizní program.

Nejdůležitější je dohodnout se na podmínkách spolupráce a vymyslet, jak budete vzájemně fungovat.

Dnes už má pan Lasota provizní program v provizní síti CJ.com (commision junction) a věřím, že se mu daří velmi dobře. Já rád vzpomínám na tuto zkušenost, která mi pomohla uzavřít ještě desítky podobných forem spolupráce a ještě více je vypilovávat.


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus