Press enter to see results or esc to cancel.

Blog Image
Jarek Mikeš v 

Jaké obchodní nástroje budete potřebovat? (#4)

Abyste mohli na Internetu úspěšně podnikat, budete potřebovat hned několik věcí.

  1. Internetovou stránku na vlastní doméně
  2. Mailer (nástroj na automatické rozesílání e-mailů)
  3. Nástroj na maskování (zkracování) odkazů
  4. Nástroj na sledování odkazů

Tyto čtyři nástroje jsou naprostým základem. Všechny tyto nástroje musí být připraveny na tzv. duplikaci. Tedy rychlého vytvoření internetových stránek a spuštění již naučených marketingových postupů. Nesmíte se dostat do situace, kdy budete řešit, jaký hosting máte mít zřízen (nedej bože, s každým webem nový hosting zřizovat). Také nesmíte ztrácet čas s instalací nejrůznějších redakčních systémů, jejich aktualizací a řešením jejich údržby. To jsou činnosti, které vás v budoucnu převálcují. Nebudete mít čas, ani chuť je vůbec řešit. Mějte napaměti, že tyto nástroje neslouží pouze ke zprostředkování vašeho obchodnování. Nástroje slouží také ke zlepšení marketingu.

A protože jsem sám měl destíky projektů, vytvořil jsem si balík nástrojů, které slouží právě na rychlou produkci a budoucí údržbu internetových stránek. Každému, kdo má zájem, je nabízím zcela zdarma, pokud se rozhodne mít jeden projekt, e-shop či pokud začíná. A jakmile je rozhodnutý přejít na další úroveň, může si službu WebSeller předplatit. Cena je skoro obdobná, jako když byste platili za webhosting a další služby spojené s provozem stránek.

Projděme si jednotlivé obchodní nástroje:

1. Internetová stránka na vlastní doméně

Pokud chcete na Internetu podnikat opravdu vážně, potřebujete webovou stránku s vlastní doménou.

Důvody jsou opravdu prosté:

  • Veškerý obsah je váš.
  • Věrnost a profesionální prezentace vůči návštěvníkům.
  • Kontrola návštěvnosti stránek.
  • Budování značky.
  • Můžete komunikovat s návštěvníky díky vlastní e-mailové schránce (jmeno@vasedomena.cz).

2. Mailer

Mailer neboli rozesílkový systém určitě znáte. Pokud máte e-mailovou schránku, jistě vám chodí řada nabídek, novinek ale i prapodivných zpráv. Nenechte se však zmýlit, úkolem mailera není rozesílat nevyžádané e-maily (spam). Jeho úkolem je vám zjednodušovat a automatizovat komunikaci.

Například si představte situaci, kdy někdo bude chtít odebírat novinky na vašich stránkách. Přihlásí se k odběru zadáním jména a e-mailu. Pokud máte automatizaci nastavenou správně, takovému uživateli by přišel vaším jménem osobní e-mail s poděkováním. Můžete mu tam sdělit to, co byste mu napsali, kdybyste psali e-mail "ručně".

Stejné situace mohou nastat například u objednávek. Mailer vám však ulehčuje práci zejména u rozsáhlé komunikace. Jakmile máte vybudovanou základnu kontaktů (což bude vašim cílem), budete s touto komunitou muset hromadně komunikovat. E-mail se pak stává nejefektivnější formou, protože jako jeden z mála nástrojů je schopen měřit i zpětnou vazbu. Třeba, jestli se příjemce proklikl na nějaký váš článek, jestli si otevřel přílohu, atp.

Způsoby a práce s mailerem budeme více rozebírat v dalších článcích.

3. Nástroj na maskování (zkracování) odkazů

Jak jsem již uvedl v předchozích článcích, naprostá většina obchodů na Internetu se provádí prostřednictvím zprostředkování. Zprostředkování se dělá právě přes zpětné odkazy. Tedy něco chcete doporučit, dáte na to zpětný odkaz. V případě, že chcete mít z doporučení provizi, musíte mít speciální podobu zpětného odkazu. Tyto odkazy se nazývají provizní odkazy, často můžete slyšet i označení "affiliate odkaz".

Za normálních okolností zpětný odkaz získáváte u příjemce doporučení. Například chcete doporučit nějaké zboží, které lze koupit na MALL.cz, dáte na něj odkaz, který navíc obsahuje speciální parametr. Takový odkaz může vypadat zjednodušeně takto: www.mall.cz/zbozi?aff=12. Jenže to je přesně to, co nebude našim záměrem. Budeme chtít skrýt podobu odkazu, aby návštěvník ani nikdo další nevěděl, že se jedná o provizní odkaz. Zkracovač (maskovač) by měl z odkazu udělat novou podobu: www.moje-domena.cz/Cd236FCv

Odkazy na vlastní doméně mají dvě zásadní výhody. KDYKOLIV můžete přesměrovat úspěšné odkazy na jiný e-shop, službu, nabízející ten stejný produkt. Pokud máte tedy svůj provizní odkaz v komentářích na Facebooku, v blozích, nejrůznějších diskuzích, atp., tak stačí jednoduše změnit směřování odkazu a změna se vám projeví všude. Kdybyste sdíleli prní variantu, je prakticky nemožné odkazy zpětně změnit.

Opět je na Internetu řada nástrojů, co vám tuto vymoženost poskytnou. Naleznete službu přímo od Google s názvem http://goo.gl/, který vám vytvoří zpětné odkazy tohoto typu: goo.gl/28xQ6R

Pro naše účely jsou ale tyto služby nedostačující a budeme potřebovat mít odkazy na vaší doméně. Tyto odkazy vám nikdo nikdy nemůže vzít (do doby co vlastníme svoji doménu). Proto jeden z nástrojů, který v mé službě zdarma získáváte, je i "zkracovač ala maskovač odkazů". Který navíc měří i počty prokliknutí.

4. Nástroj na sledování odkazů

A poslední v našem arzenálu bude nástroj na sledování odkazů. Co si pod tím představit? Již víme, že odkazy budou pro nás tou nejdůležitější formou sdílení a zprostředkování našich obchodů. A protože nejsme v této branži sami, budeme si chtít zpětné odkazy vyměnit se spřátelenými projekty. Můžeme si nechat napsat nějaký článek, který nám zveřejní na nějakém portálu či blogu.

Ve všech případech budeme potřebovat vědět, jestli se tyto odkazy stále nachází tam, kde bylo dohodnuto. Případně tam, kam jste si je sami dali. Odkazů budete mít stovky, možná tisíce. A určitě nebudete chtít je jednou za čas kontrolovat, vést si přehledy v Excelu (teď se musím smát, protože já to v začátcích opravdu dělal :-).

Proto v mém balíčku nástrojů naleznete i aplikaci na sledování odkazů.

 

Všechny zmíněné nástroje můžete získat díky mé službě WebSeller.

Registrace je ZDARMA, zkušební balíček je časově neomezený.

PŘEJÍT K REGISTRACI


Přejít na další článek: 
Na co se na Internetu zaměřit. Jaký si vybrat produkt? (#5)


Foto: garrett


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus