Press enter to see results or esc to cancel.

Blog Image
Jarek Mikeš v 

Jak měřit na webu návštěvnost přes Google Analytics (#12)

Jak jsem již několikrát uváděl ve svých článcích, nemám rád, když jsem nucený učit se pro každou službu rozdílné prostředí. Google Analytics není vyjímkou. Je to skvělá služba a velice těžko se hledá konkurence. Pokud jste však laik, kterého zajímají jen základní čísla a informace, máte co dělat se v takové službě vyznat.

Popravdě se samotnou základní znalostí Google Analytics si můžete vystačit téměř po celou dobu své on-line existence. Složitější nastavování GA je sice žádoucí, ale dá se bez toho relativně dobře žít.

V každém případě pro sledování návštěvnosti budete potřebovat Google Analytics. WebSeller neměří statistiky a nesbírá informace, které naleznete právě v GA. Proto, abyste získali cenné informace je zapotřebí si tento statistický nástroj u WebSelleru zaktivovat. 

Abyste mohli pokračovat v návodu, potřebujete mít účet v Google Analytics. Jak si ho vytvoříte se dozvíte v mém návodu.

Pro aktivaci a nasazení postupujte následovně:

1. Instalace Google Analytics ve WebSelleru

Po přihlášení do WebSelleru si v Obchodním centru nainstalujte aplikaci Návštěvnost Google Analytics. Aplikace je zdarma pro každého s aktivním tarifem (je zdarma i v 30 denní zkušební lhůtě). Jakmile si aplikaci nainstalujete (jednoduše klikněte na tlačítko instalovat), zpřístupní se Google Analytics u každého vašeho projektu.





2. Zobrazení aplikace Návštěvnost Google Analytics u vašeho projektu

Po nainstalovaní si otevřete správu svého projektu, kde naleznete samotnou aplikaci pro měření návštěvnosti. Tato aplikace je nyní dostupná u všech projektů co máte a co do budoucna vytvoříte. Bude se aktivovat vždy automaticky.

3. Přihlašte se ke svému Google účtu

Po kliknutí na aplikaci Návštěvnost Google Analytics zadejte svoje přihlašovací jméno a heslo. Aplikace automaticky vyčte vytvořené profily se statistikami ve vašem Google Analytics účtu. Z tohoto seznamu si jednoduše vyberte odpovídající profil. Pokud máte založen nový účet, budete tam mít pravděpodobně jeden. Vyberte ho, viz. obrázek.



4. Hotovo

Máte hotovo :-). WebSeller automaticky vygeneruje a vloží měřící kódy do vašich stránek. V samotné aplikaci nyní můžete pohodlně sledovat svoji návštěvnost, aniž byste museli navštívit službu Google Analytics.







Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus