Press enter to see results or esc to cancel.

Jarek Mikeš v 

Naučte se hledat klíčová slova přes seznam.cz (#13)

Dostal jsem od vás několik e-mailů, kde jste v rozpacích, že absolutně netušíte o čem psát. Dokonce i přesto, že máte touhu psát. Mám pro vás užitečné tipy, jak načerpat inspiraci a zároveň využít hledanosti klíčových slov tak, abyste zvýšili svoji návštěvnost.

1. Zjistěte si, jaké klíčové slova lidé hledají

Velice jednoduše si můžete zjistit, zda bude o váš zamýšlený článek v široké veřejnosti zájem. Jednoduše si ověřte, jak dané informace lidé hledají a to prostřednictvím samotných vyhledávačů.

V praxi se dají použít 4 jednoduché pomůcky, jak tuto informaci získáte.

a) Vyhledávání v českém seznam.cz

Když si zadáte třeba klíčové slovo "thajsko", protože chceme psát článek třeba o Thajsku. Ve výsledku vyhledávání můžete vidět informaci:
Zobrazujeme výsledky 1–10 z celkem 3 657 356 nalezených

Zde máte první indikátor, který vám říká, jak moc je klíčové slovo či fráze konkurenční. Čím větší je počet nalezených výsledků, tím náročnější pro vás bude si udržet nějakou stabilní pozici ve výsledku vyhledávání. Nízká konkurenčnost je v desetitisících až statisících. Velká konkurenčnost je potom v řádech miliónů.

Orientační přehled o kombinacích klíčových slov, získáte i díky našeptávači.

 

b) Statistika hledanosti

Kliknutím na odkaz statistika hledanosti, vám zobrazí kombinace zadaného klíčového slova a jeho hledanost. Můžete se tak dozvědět, že za jeden den hledá dané klíčové slovo třeba 200 lidí.



c) Tipy na klíčové slova

Jelikož budeme chtít tipy, jaké kombinace a fráze jsou nejvíce hledané (nikoliv samotnou hledanost slov, co zadáme), musíme použít již pokročilejší nástroj.

Doporučuji si vytvořit účet ve službě sklik.cz. Je to PPC systém od Seznam, a.s. Registrace je zdarma. V hlavním menu zvolte Nástroje > Návrh klíčových slov. V tomto jednoduchém nástroji si pak můžete testovat, jaké klíčové slova jsou či nejsou vhodná pro váš účel.





Můžete si vybírat třeba ty nejhledanější, či se zaměřit na tzv. alternativní klíčová slova. Tedy taková, co mají nízkou konkurenčnost, nízkou cenu, ale také nízkou hledanost. Tato strategie je volena často proto, že součtem hledanosti např. 20 klíčových slov jste schopni dosáhnout stejných výsledků jako u 1 klíčového slova s vysokou hledaností. Oblíbenost je také v tom, že vaše články nejsou závislé pouze na jednom klíčovém slovu. Tedy pokud nějaký jiný bloger či webové stránky získají lepší umístění na dané klíčové slovo, tak vás to moc nepoškodí. Pořád budete mít 19 dalších klíčových slov, kde si povedete dobře. Pokud byste byli závislí pouze na jednom klíčovém slovu, váš propad může mít výrazné následky, co se týče samotné návštěvnosti blogu / webových stránek.

V odborné sféře se těmto alternativním klíčovým slovům často říká longtail klíčová slova (ne to si nemusíte pamatovat ..).

2. Zapracujte je do obsahu

Jakmile máte klíčová slova zvolená, zapracujte je tak, jak jsme si již říkali v článku o SEO optimalizaci.

3. Opakování

Naučte se celý proces co nejrychleji opakovat. Tedy rychle mrknete na search.seznam.cz, ověříte si přes návrhář klíčových slov (v sklik.cz), jakou kombinaci nejlépe zvolit a zapracujete je do obsahu na svém blogu / webu.

Vytvořená rutina vám pomůže zajistit již zmíněnou lepší indexaci vyhledávači a tím i lepší pozici ve výsledcích vyhledávání. Díky tomu získáte více návštěvníků pro svůj blog či webové stránky.

V dalších článcích vám ukáži, jak se dá pracovat s klíčovými slovy, které získáte z Google. Povíme si, jaký je rozdíl v kvalitě a cílenosti návštěvníků mezi výsledky z Google.com a Seznam.cz.


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus