Press enter to see results or esc to cancel.

Jarek Mikeš v 

Co musíte udělat než oficiálně zveřejníte svůj nový blog (#14)

Pokud jste se dostali až k tomuto článku, jste určitě netrpěliví, protože o svém blogu chcete povědět celému světu. Ještě trošku vyčkejte a raději si společně ověřme základní věci, které byste přes zveřejněním blogu měli udělat.

Pokud některé z mých doporučení nedodržíte, zbytečně můžete příjít o ten první "wow" dojem u svých návštěvníků. Ti se možná už na váš blog nikdy nevrátí. Nebojte, není to nic strašného a v podstatě si uděláme takovou rekapitulaci většiny toho, co už jsme společně probírali.

1. Vzhled šablony

Vzhled vašeho blogu bude tím prvním, co návštěvník uvidí. Jaké máte zvolené barvy, obrázky a jak máte blog rozvržen. Dejte si záležet, abyste moc nekombinovali barevné variace.

Vyhněte se takovým barevným variantám, kde máte světlý text na světlém pozadí či tmavý text na tmavém pozadí. Uvědomte si, že někteří návštěvníci mohou mít zrakovou vadu či jiné rozlišovací potíže. Snažte se jim to udělat co nejjednodušší.

Také pokud se rozhodnete mít na blogu tematický obrázek, volte takový, který co nejlépe vyjadřuje váš blog. Součástí vzhledu šablony je i název blogu a případný slogan. Návštěvník by měl okamžitě vědět, kam se dostal a co od stránek očekávat. Název i slogan můžete nahradit za logo, které dá stránkám šmrnc.

Šablon logotypů najdete na Internetu obrovské množství. Zkuste si do google zadat "logo templates". Kvalitnější loga najdete třeba ve službě projektu envanto, graphicriver.net.

2. Prvotní články a fotografie

Určitě nezveřejňujte blog s jedním článkem. Snažte se mít pro začátek 3-5 článků. Jde o to, že váš start tak bude mnohem pevnější. Ano, můžete blog zveřejnit s jedním článkem, ale upřímně. Co byste dělali vy, kdybyste přišli na blog o cestování, kde bude jen jeden článek? Zaujme vás? Pravděpodobně ne.

Existují samozřejmě výjimky a to je návštěvnost díky vašemu okolí. Tedy přátelé, rodina. Jenže ty nejsou tak úplně vaše cílovka. Potřebujete nové čtenáře, cizí.

Své články můžete okořenit fotografiemi. Ideálně něco co jste fotili sami.

POZOR, nikdy nevkládejte do svých článků obrázky, které naleznete ve vyhledávačích (images.google.com, atp.).

Vystavujete se obrovskému riziku vysokých pokut. Na Internetu fungují speciální služby, které jsou schopny indexovat a procházet webové stránky na kterých se obrázky nachází. Potom se může snad stát, že vás bude kontaktovat společnost s předžalobní výzvou k úhradě licence za užití fotografie. Částky mohou jít do deseti tisíců.

Pokud nemáte vlastní fotografie, existuje ještě jedna elegantní možnost. Když navštívíte službu www.flickr.com, tedy jednu z největších databází fotografií uživatelů na světě, můžete si za určitých podmínek stáhnout fotografie zdarma. Flickr obsahuje miliardy fotografií, určitě tam najdete něco, co se bude hodit.

Jen je nutné nastavit si filtr fotografií na Licenci s povolením pro komerční užití. Kliknete na Licence > Creative Commons only > Commercial use allowed. A pak si fotografie můžete v plném rozlišení stahovat. Nezapomeňte v článku vždy uvést alespoň jméno autora.

3. Představte se čtenářům

Udělejte si článek, kde se čtenářům představíte. Kdo jste, proč blog píšete. Pokud zveřejníte i svoji fotografii, čtenáři vás budou brát věrohodněji. Není to však podmínkou.

Článek o vás dejte někam bokem. Nemusí to být hned na úvodní stránce či hned na očích. Pro pravidelné návštěvníky se to později může stát obtěžující. Zpravidla platí to, že ten kdo bude chtít si o vás něco přečíst, tak ten správný odkaz si najde.

4. Zkontrolujte si sociální prvky

V minulých článcích jsem psal o tom, že je nutné, abyste měli prvky pro sociální sítě na blogu aktivní. Primárně jde o sdílecí prvky. Předpokládám, že to bude Facebook, Twitter a Google plus.

Také se ujistěte, že máte aktivní komentáře Disqus, o kterých jsme si také povídali. Měli byste mít zobrazen i formulář na e-maily, kam se lidi mohou přihlašovat, pokud vás budou chtít sledovat.

A zveřejněte odkaz na RSS zdroj blogu.

Přejít na článek o sociálních prvcích.

5. U nového blogu, NE reklamě

I když se učíme jak udělat výdělečný blog, nesnažte se rvát do blogu ihned reklamu (zpětné odkazy, banery, atp.). Dejte tomu čas. Rozhodně doporučuji intenzivně blogovat měsíc bez reklamy a postupně ji zavádět. Intenzivně mám na mysli alespoň 4 články týdně.

Jak potom vkládat reklamu, provizní odkazy a další prvky pro výdělky si řekneme určitě v dalších článcích.

6. Optimalizace a měření návštěvnosti

V poslední řadě si zkontrolujte, že jste udělali vše, co jsem vám popsal v článku o optimalizaci. A nezapomeňte si napojit Google Analytics o kterém jsme si také říkali. Bez statistik návštěvnosti nebudete mít přehled, jak se vám daří a to by nebylo dobře.


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus